ICOLD Bulletins

Selected Technical Bulletins from the International Commission on Large Dams (ICOLD) are accessible to CDA members in good standing through the CDA website by using the following link.  Non-members may purchase publications from the ICOLD website.

If there are specific ICOLD Bulletins that you cannot find on the CDA website, you can access them on the ICOLD website and download them free of charge.  (Please note: CDA members will need to create a profile on the ICOLD website and obtain a code from the CDA office in order to access the Bulletins free of charge.)  Alternatively, you can email the Executive Director for any ICOLD Bulletins – please include the Bulletin name and number in your subject heading.

If you review the list of ICOLD Bulletins on the ICOLD website, and want to recommend Bulletins that we should include on the CDA website, please let us know.

Les Bulletins de la CIGB

Certains bulletins techniques de la Commission internationale des grands barrages (CIGB) sont maintenant accessibles aux membres en règle de l’ACB, via notre site web, en utilisant le lien suivant. Les non-membres peuvent acheter des publications à partir du site web de la CIGB.

Si le bulletin qui vous intéresse n’est pas disponible sur notre site, vous pouvez y accéder sur le site web de la CIGB et le télécharger gratuitement. (Note : les membres de l'ACB devront créer un profil sur le site web de la CIGB et obtenir un code auprès du bureau de l'ACB pour accéder gratuitement aux bulletins.)  Autrement, vous pouvez en faire la demande par courriel auprès du directeur général en mentionnant le numéro et le titre du bulletin.

Si en consultant la liste des bulletins de la CIGB sur son site web vous souhaitez nous recommander d’inclure certains bulletins sur le site web de l’ACB, veuillez-nous en informer.